Zo promoot je jouw bedrijf online in slechts 15 seconden

Langer is niet altijd beter. Lees in deze blog waarom korte video’s de manier zijn om jouw bedrijf effectief te promoten en helder te communiceren met jouw doelgroep.

Contact opnemen
Zo promoot je jouw bedrijf online in slechts 15 seconden

De aandachtsspanne van online gebruikers is nog nooit zo kort geweest. Met de opkomst van korte video’s op TikTok en Instagram reels, is door verschillende video’s scrollen nog nooit zo gemakkelijk geweest. Scrol jij ook binnen enkele seconden verder als een video te lang duurt? Dan ben je niet de enige.

Short-form video’s is trending

Short-form video’s ofwel – korte video’s tot 30 seconden lang – is dé trend in videomarketing. TikTok, Instagram en LinkedIn staan vol met korte video’s. Dit komt doordat short-form video’s twee keer zoveel betrokkenheid en engagement ontvangen dan langere video’s. Het resultaat is dat ze zo langer blijven hangen in de feed. De meeste video’s wordt via een mobiel bekeken, dus korte verticale video’s sluiten perfect aan op dit kijkgedrag. Daarnaast is 7 seconden al genoeg om iemands aandacht te trekken én impact te maken.

 

Maak short-form video’s succesvol

Korte video’s zijn ideaal voor het introduceren van nieuwe producten of diensten, het weergeven van testimonials van tevreden klanten en om handige tips en tricks te delen die je doelgroep snel bereiken en inzicht bieden. Om deze filmpjes succesvol te maken is het belangrijk om vanaf de eerste seconde de aandacht te grijpen van je kijker. Een sterke openingsscène met een visuele dynamiek is hierbij onmisbaar: wissel af in beelden en zorg voor voldoende beweging om jouw video interessant te maken. Gebruik korte teksten om jouw boodschap te verduidelijken en een call-to-action waarmee je kijkers uitnodigt jouw website of profiel te bezoeken. Idealiter is de perfecte korte krachtige video tussen de vijftien en twintig seconden.

Kortom een korte video is de manier om jouw doelgroep gemakkelijk, snel en effectief te bereiken op sociale media.

 

 

Zo ervaren
andere onze
producties

Onze klanten kunnen het je beter vertellen dan wij. Lees hier hoe zij de samenwerking met MOVA hebben ervaren.
Samen creëren
we jou verhaal.
Contact opnemen
Icon